maandag 16 november 2009

Graffiti is cool!!


'Meester Eric' is heel erg boos want op het schoolgebouw is graffiti gespoten. Het is lelijk en geeft natuurlijk weer een heel gedoe om het schoon te krijgen. Lennard is ook verontwaardigd en boos. Het is duidelijk dit is het onderwerp van gesprek geweest en er is een opvoedkundige les aan gewijd. Kan ik toch moeilijk zeggen dat er ook hele mooie stukjes graffiti bestaan en dat niet alle graffiti lelijk is. Een feit is zelfs dat er prachtige grafitti bestaat ................... maar ik houdt m'n klep om niet tegen de juf's gezag in te gaan.

En toen werd het tijd om boven eens te reorganiseren. Door wat schuif en trekwerk kwam een heel stuk van de buur plots 'bloot' te liggen en wat bleek?? Onze zoons hadden zich van hun beste kant laten zien en dachten dat hun muren er ook van zouden opknappen als je ze eens zou besmeuren met 'graffiti'. gelukkig was het alleen maar met stift maar toch. Nadat ik een heel stuk weggehaald had en heel wat 'g**vers' had gebezigd bedacht ik me dat ik wel gek leek om dit te doen. En dus riep ik de grafitti-artiesten henzelf bij me. En gewapend met een Mr-Proper-wonderpoets-ik-weet-niet-meer hoe-dat-ding-heet-sponsje gingen onze artiesten aan de gang. De boodschap was duidelijk; dat gaat er gemakkelijker OP dan ERAF! Het werd er niet beter op toen ik ook nog foto's maakte. Oh alsjeblieft niet voor op dienen 'blog'.

 Doen ze nooit meer (hoop ik).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten