dinsdag 12 januari 2010

Huishouden en andere fijne bezigheden


Net als velen heb ik een pesthekel aan mijn huishouden. En dus is het vaak een zootje hier. Nu hb ik ook een goede smoes want met 4 kids, een hond, een kat, een rat, een hubby EN mijzelf is het ook nogal druk hier in huis. Nu komt daar nog bij dat Berend ook veel thuis is. Door zijn shiften is hij soms ochtenden, soms middagen en soms zelfs hele dagen thuis (in geval van nachtdiensten) en dus hebben we ook nogal wat tijd samen en dan is het ongezelli om als Mien Dobbelsteen door het huis heen te 'slaven en te sloven'. En dus stapelt de rotzooi zich op en zijn de stofpluizen met grote regelmaat onder de bank te vinden. Maar een nieuw jaar geeft weer nieuwe kansen en toen ik de website van 'Remember The Milk' tegen kwam dacht ik dat dit weer eens een goed moment zou zijn om mijn hobby voor lijstjes weer eens op te nemen. Remember the Milk geeft je de mogelijkheid om allerei soorten lijsten aan te maken waaronder dus een huishoudelijke weeklijst. Je kunt het éénvoudig uitprinten en met een afstreeplijst werk je eigenlijk nog veel lekkerer (althans ik dus wel). 


Je moet wel ff een accountje aanmaken maar als je dat doet met een gmail kun je die zelfs nog verbinden aan je mailbox wat het geheel ook nog weer gemakkelijker kan maken. In instellingen maak je een nieuwe lijst aan en die kun je dan voorzien van alle taken. Ga iedere ruimte van je huis na en maak voor iedere ruimte de taken die je moet doen. Je kunt nu deze taken een frequentie toekennen. Rechts is een box waar je aan kunt geven of je de taak wilt herhalen na 1 dag, 3 dagen of bijvoobeeld 1 maand. Ook kun je het aan data koppelen. Dan kun je zien per week wat je moet doen. Kom je tijdens het werken nog meer taken tegen dan kun je die zonder moeite toevoegen. Je kunt de lijst printen of gebruiken vanop de site. Als je een taak aanvinkt en op  'c' (complete) drukt geef je aan dat je de taak hebt volbracht en dan verplaatst deze zich naar de eerst volgende keer dat je het hebt .geplanned.  Kijk eens wat rond op de site want er zijn legio mogelijkheden om je lijsten te koppelen aan eender welk netwerk. Van Gmail tot twitter. Ik ga het alvast proberen en zal een update verzorgen om te zien of het ook daadwerkelijk lukt om het vol te houden. 


Het is het proberen waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten