zaterdag 10 april 2010

Ergenissen op de weg!

Nu dochter lief begonnen is met rijlessen (van de hubs dan toch) is het misschien eens tijd om mij van mijn Top 10 ergenissen op de weg te ontdoen.

1. Plots remmen en afslaan en dit alles zonder pinker.
2. Plots voor mij de weg opdraaien en echt op je dooie gemakje, tergend traag optrekken zodat ik bijna in de achterbak kan mee rijden.
3. In fille achter op m'n bumper gaan zitten terwijl er duidelijk te zien is dat er nog 200 auto's voor mij rijden en het dus NIET aan mij ligt dat we zo langzaam rijden.
4. De binnenbocht nemen als je in de buitenbaan rijdt (het Sven Kramer effect)
5. Op de middenstreep rijden waardoor ik ternauwernood mijn buitenspiegel voor een aanrijding kan behoeden, geloof mij die weg is echt breed genoeg om er gewoon in het midden op te rijden.
6. Een bocht nemen alsof je in een camion rijdt (vooral als je in een Citroën C2 rijdt is dat heeeeel populair)
7. Voor het rode licht een enorme opening laten met de voorganger waardoor ik bij groen het dus niet ga halen ......................
8. Niet stoppen voor voetgangers voor het zebrapad.
9. Mensen die oversteken op 5 meter van een zebrapad (daar wacht ik dus NIET voor)
10 En last but not least: ouders die met hun kinderen fietsen en zelf voorop gaan rijden (!) Begrijen die dan niet dat ze zo geen overzicht hebben op wat hun koters uitspoken in het verkeer??

Zo dat lucht op.
Ik zal dochterlief opdragen deze top 10 uit het hoofd te leren .................................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten