zaterdag 26 juni 2010

Op Vakantie Gaan!

Ieder jaar is het een marteling!

1. Wij verschillen van mening over de bestemming. Hubs wil steevast naar Scandinaviƫ (lees zover mogelijk naar het noorden van Noorwegen). Ik vind die reis vreselijk met zeurende kinderen een absoluut verschrikkelijke bootreis. Kortom het is teveel en te ver en dus win ik! Dit jaar gaan we naar Bourgondiƫ (omdat de meiden hebben besloten dit jaar niet meer mee te gaan en ik dus snel terug thuis wil kunnen zijn in geval van problemen)

2. Het huis moet nog even schoon. Zou ik gedurende het gehele jaar gewoon mijn werk doen dan was het niet zo stressen op het laatste moment, maar nu moet ik mijzelf altijd dwingen om nog even binnen 2 weken het huis gedesinfecteerd te krijgen.

3 Op vakantie gaan in de eerste week van de vakantie is een manier om mij tot absolute waanzin te drijven. De laatste weken zijn altijd vol geplanned met uitstappen op school, extra's als projectafsluitingen, eindejaarsgesprekken, boeken inleveren, rapporten afhalen kortom een hoop extra inspanningen die een goede voorbereiding nu niet bepaald gemakkelijk, lees: onmogelijk, maken.

4. Verjaardagen en examenstress. in de laatste maanden juni en juli zijn 3 van de 4 kids jarig en met alle examenstress valt het niet mee om dan nog een beetje een leuke verjaardag te plannen. Die examenstress zit me al helemaal tot ver boven mijn hoofd. Mag ik een pilletje??

5. Inmiddels ben ik het gezonde stress-niveau al ver te boven en ben ik eigenlijk niet echt meer in staat om nog fatsoenlijk na te denken. Ik loop kamers binnen en weet niet meer wat ik daar ook weer ging doen. Ik open kasten en weet met geen mogelijkheid meer wat ik daar ook alweer uit ging pakken. 

Een aantal keren hebben we besloten om dat jaar niet op vakantie te gaan maar dat maakt het er ook niet echt gemakkelijker op. 9 weken rondom het huis is ook niet echt bevordelijk voor de algemene rust en dus gaan we ook dit jaar maar weer .................




Geen opmerkingen:

Een reactie posten