dinsdag 1 juni 2010

Verjaardag

10 Jaar!! Onze Olav is 10 jaar. Hij heeft zelf het gevoel dat ie nu 'echt' groot wordt. In een gesprek over 'tieners' 'pubers' en 'puberen'. Deed Lennard nog een duit in het zakje: en als ge groot wordt krijgt ge haar op uw 'Piet'. Moge het duidelijk zijn er staat Olav vele veranderingen te wachten en hij is er klaar voor.

Natuurlijk moest mama een tractatie maken en omdat hij totally into Spore is dacht ik alien cupcakes te maken. Iets waar ik normaal gezien nooit problemen mee heb maar in dit geval mislukte de eerste lading 27 stuks jammerlijk omdat mijn weegschaal niet goed meer werkte (er was een van die dopjes af waardoor ie niet meer in balans (!!) stond. En dus had ik waarschijnlijk 400 gram boter ten opzichte van maar 280 gram suiker en bloem met alle gevolgen van dien. Ze waren te vettig om aan te pakken. Toen ik het aan de hubs vertelde gaf deze de ultieme tip: waarom ik de andere drie dopjes er ook niet afhaalde! (smarta**) En dus lukte de tweede lading beter.

Jammer genoeg bleef het niet bij deze mislukking. Ik wilde ook een biscuittaart met aardbeien en slagroom (op specitaal verzoek van de jarige) bakken en ook die mislukte jammerlijk. UUUrrrrrrggg probeer dan maar eens niet te 'freaken'. Vooral ook omdat ik 'm midden in de nacht bakte o-0. De volgende morgen na de vergadering het nog maar eens geprobeerd. En weeral kon ik het juiste recept niet op het web vinden. Karlijn bakt altijd blozende bisuittaarten en dan kan haar moeder toch niet met zo'n ingevallen ding aan komen!! Nu er zat niets anders op want ook deze versie zakte ineen. Ik heb 'm uiteindelijk toch doorgesneden en door de vulling en de slagroom kon ik het een beetje verdoezelen. Olav was er blij mee en Lennard zei: " Als dit een mislukte taart is dan wil ik wel eens een gelukte taart proeven, deze is kei lekker". En dat was het laatste wat er over werd gezegd.

PS Toen Karlijn later thuis kwam liet ze me het juiste recept zien:
Deze link geeft mij de beste biscuittaart die je maar kunt bedenken:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten